ساخت splash در B4A
در این قسمت می خواهیم مراحل ساخت splash با برنامه بیسیک 4 اندروید رو آموزش بدیم!
جهت مشاهده آموزش به ادامه مطلب مراجعه فرمایید!
ساخت splash که این مرحله فقط برای زیبا سازی پروژه به کار می رود !
(یک نکته برای ساخت یک splash این است که باید یک عکس و یا یک ایمیشن را داشته باشد و یا آن را با استفاده از نرم افزار های طراحی آن را بسازید. )
پس از اجرا کردن برنامه حتما برنامه رو ذخیره کنید (قبلا توضیح داده شده)
حالا مراحل را به ترتیب اجرا می کنیم
1_ به پنجره Designer رفته و در قسمت که در عکس مشاهده می کنید و گزینه سوم را انتخاب کنید
و پس از انتخاب گزینه Bitmap Drawable در قسمت سمت راست آن بر روی گزینه Add images کلیک کنید و یک عکس را به اندازه Layout که در قسمت Layout Variants مشخص شده است را انتخاب کنید
و پس از add کردن عکس در کرکره مقابل Image file عکس را انتخاب کرده و Layout را با نام Start ذخیره کنید
تا اینجا توانستیم Layout خود را بسازیم و حالا به صفحه کد نویسی می رویم و پنجره Designer رو می بندیم .
حال در صفحه کد نویسی این کد را که یکی یکی برای شما توضیح خواهم داد را بنویسید !
******************
در این قسمت یک تایمر جهت تعریف کردن زمان می گذاریم Dim timer1 As Timer
در این قسمت Layout رو که درست و ذخیره کردیم رو فراخوانی می کنیم Activity.LoadLayout("start")
timer1.Initialize("timer1",1000)
در این قسمت timer1 رو True یا فعال می کنیم که عملیات انجام بشه
timer1.Enabled=True
سپس یک نام (s1 )بر آن انتخاب می کنیم
که به صورت شکل مشخص می شود
سپس با آموزشی که قبلا داده بودیم برای Activity (صفحه جدید S1) یک Layout ساخته و آن را با نام LS1 ذخیره کنید و آن را فراخوانی کنید و در صفحه کد نویسی همانند شکل های زیر انجام دهید و پروژه خود را اجرا کنید .
و در صفحه اول (Main) این کد ها را مینویسیم
و در صفحه دوم (S1) ا Layout را که با نام LS1 ساخته ایم فعال می کنیم
منبع b4airanamozesh