نحوه ساخت برنامه با بیسیک 4 اندروید
نحوه ساخت برنامه با بیسیک 4 اندروید
در این قسمت می خواهیم مراحل اولیه ساخت برنامه را با بیسیک 4 اندروید رو آموزش بدیم!
جهت مشاهده آموزش به ادامه مطلب مراجعه فرمایید!
ساخت برنامه با بیسیک 4 اندروید
1_ پس از اجرای برنامه اولین مرحله ایجاد یک پروژه جدید با نامی که می خواهید می باشد .
File> save
2_ انتخاب یک آیکن برای بپروژه خود می باشد .
Project > Choose Icon
3_انتخاب یک نام برای پروژه خود می باشد لازم بذکر است که این نام باید حتما از چند بخش (دو یا سه ) که با (.) نقطه از هم جدا بشن مثال : B4a.amozesh
Project > Package Name
4_حالا
در قسمت کد نویسی نام پروژه که در برنامه های گوشی مشخص می گردد را از
قسمت ApplicationLabel انتخاب و به جایی B4A Example نام انتخابی خود را
وارد کنید
حالا شما قادر خواهید بو د ساخت یک برنامه را شروع ....!
در این مرحله بر گزینه Designer کلیک کرده تا پنجره باز شود (قبلا آموزش داده شده)
و یک Layout با استفاده از ابزار های که در منوی Addview می باشد ساخته و آن را ذخیره کنید (لازم به ذکر است که در انتخاب نام Layout دقت کنید و نام طولانی انتخاب نکنید همانند این نام انتخاب کنید S1 تا در بعدی دچار مشکل در کد نویسی نشوید )
شما می توانید در قسمت Designer در زیر منوی Main و در Activity properties اجزایی مانند نمایش شکال ظاهری Drawable که از سه قسمت نیز تشکیل شده استفاده کنید و قسمت Title نام عنوان پروژه در Activity رو نمایش می ده که می تونید اون رو تغییر بدید که بقیه بخش ها رو خوتون انتخاب و ببینید چه رویداد برای پروژتون رخ میده
و پس از ذخیره کردن Layout پنجره Designer رو ببندید و همانند شکل زیر انجام دهید تا نام Layout رو که ذخیره کرده ایم رو فال کنیم(حتما نام Layout که ذخیره شده )
و در Activity.LoadLayout("Layout1") ( ' ) این علامت را از اول کد بردارید تا فعال شود
حالا بعد از این مراحل پروژه را باید مشاهده کنید با استفاده از کزینه Run و گزینه Release (نکته :این مورد برای خروجی گرفتن از برنامه می باشد)و یک برنامه رابط همانند برنامه b4a_bridge یا رابط برنامه Run AVD Manager برنامه را اجرا می نماییم!
که در این قسمت پروژه در حال Run کردن می باشد
منبع :b4airanamozesh