آموزش ساخت چراغ قوه - Flashlight
دوستان گرامی آموزش ساخت چراغ قوه در بیسیک 4 اندروید برای شما آماده کردم که مراحل ساخت آن را برای شما مثل همیشه توضیح خواهم داد...
حالا شروع به آموزش می کنیم
دوستان برای ساخت این آموزش شما به کتابخانه های ACL و Phone دارید که در کنار سورس برای شما قرار داده شده است .
باز هم مثل همیشه برنامه رو با نام دلخواه ذخیره کنید
خب حالا باید برای برنامه layout بسازیم تا بتونیم برنامه رو اجرا کنیم
به منوی Designer بروید تا layout را بسازید حالا در پنجره باز شده از زیر منوی Add view یک Panel و پنچ تا ImageView رو مانند عکس پایین انتخاب کنید
توجه : در این قسمت ما یه Panel را فقط بخاطر تنظیماتی که کتابخانه دارد بکار می بریم و هیچ کاربرد دیگه ای ندارد و نمایش داده نمیشود .
خب حالا مانند عکس پایین تنظیمات مکانی موارد انتخابی رو از قسمت Designer Scripts بنویسید
خب حالا مانند عکس پایین برای ImageView ها تنظیمات را انجام بدید و عکس ها را به ImageView معرفی کنید .
بقیه را خودتون تعریف کنید..
حالا نام layout را با نام انتخابی layout1 که ما اون رو انتخاب کردیم ذخیره میکنیم
ضمنا تمام آبجکتها رو معرفی کنید (قبلا توضیح داده شده)
حالا به صفحه کد نویسی میریم و تنظیمات اولیه را انجام میدیم (قبلا توضیح داده شده)
حالا به اصلی ترین کار میرسیم انتخاب کتایخانه های ACL و Phone از لیست Libs هستش
(قسمت سمت راست پایین برنامه)
پس از انتخاب کردن کتابخانه های میریم برای کد نویسی که مانند عکس پایین در قسمت Sub Globals کد ها را تعریف می کنیم
مشاهده میکنید از خط 24 تا 29 ImageView ها و Panel هستن که در layout ساختیم و به صفحه کد نویسی معرفی کردیم
در خط 30 ما یک متغییر با اسم Flash از کتابخانه ACL با نام AdvancedCamera تعریف می کنیم
در خط 31 هم یک متغییر با اسم Vibrate از کتابخانه Phone با نام PhoneVibrate تعریف می کنیم
حالا به قسمت Activity_Create میرویم و مانند عکس پایین کد ها را می نویسیم
در خط 36 ما لایوت که ساختیم را معرفی می کنیم
در خط 37 میگیم که یکی از عکس های چراغ قوه که در بالای آن نوار نارنجی داره فعلا مخفی باشد
در خط 38 میگیم که عکس نمایش نور را فعلا مخفی نگه دار .
در خط 39 میگیم پنل ما مخفی و نشون داده نشه (قبلا گفتیم ما فقط برای تنظیمات کدنویسی احتیاج به این پنل داریم و در برنامه نشون داده نمیشه )
در خط 40 ما Flash را Initialize و پنل را بهش معرفی و یک نام هم برای آن انتخاب میکنیم ..
در خط 41 هم یه پیغام از نوع ToastMessageShow جهت نمایش در اول برنامه می نویسیم
حالا برای روشن و خاموش کردن چراغ قوه باید از دو ImageView3 (دکمه خاموش )و ImageView4 (دکمه روشن) استفاده کنیم و مانند عکس های پایین کد نویسی می کنیم
حالا در دکمه OFF و یا همون ImageView4 می نویسیم که ...
در خط 53 ما میگیم یکی از عکس های بدنه چراغ قوه (دور خاکستری) نمایش داده بشه
در خط 54 ما میگیم یکی از عکس های بدنه چراغ قوه (دور نارنجی) نمایش داده نشه
در خط 55 ما میگیم عکس نمایش نور چراغ قوه نمایش داده نشه
در خط 56 ما میگیم عکس دکمه OFF چراغ قوه نمایش داده بشه
در خط 57 ما میگیم عکس دکمه ON چراغ قوه نمایش داده نشه
در خط 58 ما میگیم باز زدن دکمه OFF فلش ما خاموش بشه
در خط 59 ما یه پیغام مبنی بر خاموش شدن چراغ قوه می نویسیم
حالا در دکمه ON و یا همون ImageView3 می نویسیم که ...
در خط 63 ما میگیم یکی از عکس های بدنه چراغ قوه (دور خاکستری) نمایش داده نشه
در خط 64 ما میگیم یکی از عکس های بدنه چراغ قوه (دور نارنجی) نمایش داده بشه
در خط 65 ما میگیم عکس نمایش نور چراغ قوه نمایش داده بشه
در خط 66 ما میگیم عکس دکمه OFF چراغ قوه نمایش داده نشه
در خط 67 ما میگیم عکس دکمه ON چراغ قوه نمایش داده بشه
در خط 68 ما میگیم باز زدن دکمه ON فلش ما روشن بشه
در خط 69 ما میگیم باز زدن دکمه ON فلش گوشی ما روشن بشه
در خط 70 ما میگیم باز زدن دکمه ON فلش ما یه ویبره چند صدوم ثانیه زده شود
در خط 71 ما یه پیغام مبنی بر روشن شدن چراغ قوه می نویسیم
و سپس برنامه خود رو اجرا کنید ..
به همین راحتی شما یه چراغ قوه زیبا طراحی کردید ...
دانلود سورس پروژه
با تشکر از تمام دوستان
التماس دعا
دوستان نظر یادتون نره
منبع : b4airanamozesh